شناسهٔ خبر: 115687 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه ستاد اربعین استان عنوان شد:

تقدیر استاندار آذربایجان غربی از مجموعه راهداری آذربایجان غربی بابت میزبانی هرچه بهتر از زائران اربعین حسینی

تقدیر ویژه استاندار آذربایجان غربی از مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان استاندار آذربایجان غربی مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در راستای آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای میزبانی از زائران اربعین حسینی قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (آذربایجان غربی)، محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد اربعین استان که به منظور هماهنگی تردد زائران اربعین از مرز تمرچین در محل این پایانه مرزی برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش های جهادی تمامی دستگاههای اجرایی و خدمات رسان در آماده سازی زیرساخت های لازم برای میزبانی از زائران عتبات عالیات بویژه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، افزود: امسال برای اولین بار تجریه اعزام زائرین اربعین حسینی را از مرز تمرچین را تجربه می کنیم و امیدواریم بتوانیم میزبانان خوبی برای عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام باشیم.

وی تلاش و هم افزایی دستگاههای متولی برای تسهیل زمینه تردد زائران اربعین را ضروری دانسته و خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت های مرز تمرچین و تعامل و همکاری با اقلیم کردستان عراق، برای ارائه بهترین خدمات و عبور زائران عتبات عالیات، برنامه ریزی کوتاه مدت و بلندمدت شود.

معتمدیان با بیان اینکه زائران اربعین حسینی برای اولین بار از مرز تمرچین و اقلیم کردستان عراق عبور می کنند، یادآور شد: با استفاده از تمامی ظرفیت ها و هماهنگی برای تسهیل حمل و نقل، تدابیر لازم برای تسهیل تردد و کاهش هزینه های زائران عتبات عالیات پیش بینی شده است.

وی در ادامه، با اشاره به ضرورت مردمی سازی و خلق حماسه عظیم فرهنگی از اربعین حسینی، افزود: با استفاده از ظرفیت های مردمی مواکب لازم برای تغدیه و اسکان در منطقه تدارک دیده شده است. 

استاندار آذربایجان غربی همچنین تصریح کرد: از ظرفیت نهادها و دستگاههای مختلف برای ارائه امکانات و خدمات حداکثری برای زائران عتبات عالیات در طول مسیر استفاده می شود.

معتمدیان در پایان با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت صداوسیما و رسانه ها برای آشنایی زائران اربعین از مسیر تردد جدید، افزود: با آماده سازی بسته های فرهنگی برای زائران عتبات عالیات، به دستاوردهای مذهبی و فرهنگی عبور زائران از آذربایجان غربی توجه ویژه شود.